На све гимназије у Србији требало би ставити катанац јер не поштују закон!
Наиме, ниједна од њих нема елементарне услове за рад, предвиђене важећим Правилником о ближим условима у погледу простора опреме и наставних средстава за гимназије, који је написан у доба СФРЈ, а који је још важећи! То значи да свака гимназија мора да има грамофоне, графоскопе, видео-рекордере, географске и друге карте СФРЈ, као и обавезан предмет Одбрану и заштиту, преноси „Ало“.
Правилник је написан 1990. године, али је данас, 26 година касније, и даље важећи.
Са правилником из прошлог века суочио се и сам министар просвете Младен Шарчевић приликом отварања своје елитне гимназије „Руђер Бошковић”. Минситар за „Ало!“ апелује на чланове комисија за верификацију рада школа да буду разумнији према будућим оснивачима док се закон не промени.
– Када сам радио верификацију Гимназије „Руђер Бошковић”, на мени је примењен најстрожи критеријум – тражен ми је грамофон, графоскоп, епископ, иако је школа имала најсавременије електронске табле. Прошао сам тортуру. Међутим, то је тако писало, иако је тада већ била 2003. година, када је много тога промењено. Данас, када се школа опрема медијима, односно наставним средствима и када комисије одлазе да то верификују, оне морају бити флексибилне док се закон не промени. Мењаће се основни системски закон, па самим тим и овакви правилници. Шминкањем више неће моћи да се поправљају ствари – рекао је Шарчевић.
Тако, веровали или не, али уз обавезни предмет Одбрана и заштита свака гимназија би требало да има 10 полуаутоматских, две аутоматске и 10 ваздушних пушака, школске меткове, комплет школских ручних бомби, уџбеник Одбране и заштите, Устав СФРЈ, илустровани лист „Фронт“…
Колико је постојање овог „праисторијског“ правилника бесмислено сведочи и Саша Боројевић, власник средње школе „Артимедиа” .
– Овај правилник је очигледан знак да реформе морају хитно да се покрену. Модернизација школства, која иде укорак са технолошком револуцијом и достигнућима 21.века, потребе деце и младих, нови дидактички и методички принципи, нова, модерна, електронска наставна средства и друге иновације ће, сигуран сам, уз диригентску палицу новог министра просвете довести до тога да ћемо у Србији, коначно, превазиђене и деценијама неажуриране правилнике оставити тамо где им је и место, у прошлости – истиче Боројевић.
(“Ало”)