ПОЗВАО ПРЕТХОДНИКА ДА ОСТАНЕ ДА РАДИ У МИНИСТАРСТВУ
ПРИМОПРЕДАЈА:
Шарчевић преузео Министарство просвете од Вербића
БЕОГРАД – Нови министар просвете и науке Младен Шарчевић преузео је данас и формално ресор од досадашњег министра Срђана Вербића.
Примопредаја функције обављена је у просторијама министарства.Шарчевић је том приликом позвао Вербића да остане да ради у министарству, јер сматра да је министарство које је водио добро радило.
Шарчевић је генерални менаџер Образовног система „Руђер Бошковић“ и оснивач је више приватних школа у Србији и региону.
Завршио је географију на Природно-математичком факултету у Београду и постдипломске студије на Центру за мултидисциплинарне студије БУ – смер заштита животне средине.
Због изузетних резултата током школовања стекао је право на убрзане студије, које је завршио са 22 године, након чега је радио као професор у више основних и средњих школа у Београду, а затим је са 33 године изабран је за директора ОШ „Никола Тесла“ у Београду.
Вербић: Смањење плата просветним радницима грешка министарства
Вербић је рекао да је смањење плата просветним радницима за јун грешка министарства просвете и министарства финансија. Он је, након примопредаје дужности новом министру Младену Шарчевићу, казао да ће министарство покушати да предухитри тужбу просветних радника и реши проблем, јер је у питању техничка грешка, као и да је предлог решења припремљен, само да мора да „дође на Владу“.
Унија синдиката просветних радника Србије (УСПРС) најавила је у јулу да ће покренути нове тужбе против Владе Србије због погрешног обрачуна плата на основу чега је запосленима у просвети нанета штета од 450 милиона динара.
Императив ми је квалитет образовања
Нови министар просвете и науке Младен Шарчевић рекао је данас да ће императив тог ресора бити квалитет образовања и додао да се менаџерским приступом може „штедети на много чему, пре него на запосленима у настави“.
„Прво треба да сагледам и податке и интересе Владе и све друго што се тиче смањења броја запослених, а лично сам био четири пута технолошки вишак“, рекао је новинарима Шарчевић приликом преузимања ресора од досадашњег министра Срђана Вербића.
Напомињући да му је квалитет образовања императив у раду, Шарчевић је навео да ђаци у Србији морају да раде „оно што ради цео цивилизиовани свет“ и да неке лоше навике и инструменте треба мењати.
„Треба да решимо питање сиромаштва, јер многа деца због, можда, недостатка новца за аутобуску карту или ужину не могу наставити даље средње образовање. Мислим да о томе и немамо податке квалитетне и довољне о томе“, напоменуо је Шарчевић.
Он такође сматра да мора да се ради на ефикасности студија и пруижању прилике наставницима да се усавршавају.“То је по мени сада највећи проблем – усавршавање људи који ће радити по овим конацептима. Цела прича око преласка на квалитетније моделе образовња, осим репродуктицног образовнаја, јесте прелазак на разне концептуалне методе – где деца активиније уцествују и где је знање применљиво“, рекао је нови министар. Он је указао да је лично примењивао један од модела у образовном асистему „Руђер Босковић“ већ 10 година.
(“Курир”)