Форум београдских гимназија је у претходна два месеца успео у намери да заинтересује ширу јавност за тему реформе гимназија и да усагласи ставове струке да је реформа неопходна, али и да се очекује већа укљученост стручне јавности у сам процес реформе.
Стручна јавност заинтересована – Министарство ћути
Стиче се утисак да је након одржаног Округулог стола Гимназија за 21. век, јавност постала заитересованија за реформу гимназија, међутим, упркос чињеници да смо већ дубоко закорачили у мај месец, Министарство просвете, науке и технолошког развоја још увек није усвојило наставне програме за први разред гимназије, а осим незваничних информација, још увек не знамо ни када ће тачно бити усвојени. Постојећу нервозу гимназијских наставника због неправовремених информација, додатно подстичу и све присутније спекулације да ће поједини предмети, попут Музичке културе, Социологије и Устава, за старије разреде бити или у потпуности укинути или спојени, чиме се отвара питање радног ангажовања наставника који предају ове предмете. Упркос усменим обећањима из Министарства да наставницима неће бити угрожен фонд, много је разлога за нервозу и то пре свега због тајновитости у спровођењу самог реформског процеса.
Директори гимназија сагласни са ставом ФБГ-а
У изјави датој Радио телевизији Србије, директор Шесте београдске гимназије, Раде Зејак, као и директорка Дванаесте београдске гимназије, Светлана Миљеновић, у основи су се сложили са ставом који је Форум београдских гимназија износио у претходном периоду, да су наставни планови још увек непознати, како је истакла директорка Миљеновић, односно да се, како је нагласио директор Зејак, могу јавити просторни проблеми због подела ђака на групе, те се поставља питање како ће изгледати настава у таквим условима.
Министар просвете: „Спорт и здравље ће бити хит у гимназијама”
У изјави за РТС министар просвете, науке и технолошког развоја, Младен Шарчевић, је оценио да ће предмет Спорт и здравље бити хит јер ће донети једну новину, која подразумева да ће поред Физичког васпитања, које подразумева практичан рад, ученици сада имати прилику да кроз теорију уче о спортској медицини.
Књигу не анализирамо на основу корица, па не желимо ни реформу на основу назива предмета и већ смо више пута истицали да очекујемо да Министарство што хитиније и званично упозна јавност са наставним програмима за предмете које ће ученици учити у првом разреду. У изјави за РТС, председник Форума београдских гимназија, Александар Марков, је оценио да би било много боље да у мају имамо усвојене програме за сва четири разреда, да знамо који предмети остају, који се спајају, а које ученици више неће учити у старијим разредима, уместо тога у ситуацији смо да осим назива предмета, готово, ништа друго не знамо.
На крају остављамо отворено питање колико ће времена гимназијски наставници бити спремни да чекају, док не кажу: „Доста и не желимо реформу о којој не знамо ништа“.