Home >> Образовање,Реформа >> Састанак у Заводу за вредновање квалитета: Извештај Жељка Јанковића

Коментар ФБГ: Овај извештај колеге Жељка Јанковића, председника Београдског синдиката основних школа, први је у у низу чланака које ћемо објавити:

 

У суботу, 23.11.2013. године сам, на позив уважених колега, г-дина Милорада Антића, председника ФССШБ и г-дина Миодрага Сокића,председника ФБГ, а као представник Београдског синдиката основних школа (БСОШ), био на састанку у Заводу за вредновање квалитета образовања и васпитања , који је окупио крем српске просвете.

На иницијативу ресорног министра, г-дина Јовановића састанку су присуствовали помоћници министра просвете, г-дин Антонијевић, г-дин Костић, г-дин Моргенсен, представник ИБФ-а, проф.др Ивић, члан UNESCO-еве радне групе за евалуацију образовања, г-ђа Радуновић, председница Националног просветног савета, г-дин Ушћумлић, директор ЗУОВ-а, г-дин Вербић, руководилац истраживачког тима за испитни процес у Заводу, г-дин Банићевић, домаћин и директор Завода , као и многи други еминентни стручњаци из струке, психолози и педагози, запослени у Заводу на сличним пројектима. Напоменућу да је г-дин Моргенсен представник међународне консалтинг агенције чије је поље деловања у Србији (непреведено) – SUPPORT FOR QUALITY ASSURANCE WITHIN THE NATIONAL PRIMARY AND SECONDARY EDUCATION EXAMINATION SYSTEM. Састанку су присуствовали и представници штампаних медија у својству посматрача.

Тема састанка је била Завршни испит у Србији у школској 2013/14 години, модалитети његовог организовања, проблеми и медијски притисци који прате организацију истог.

Без много полемичке дискусије указано је на потребу постојања композитног (тзв. трећег) теста на завршном испиту у јуну 2014. године, али са оградом просветних синдиката и њихових представника да је за организацију завршног испита преостало јако мало времена и да би исти могли бити пролонгирани за наредну школску годину, јер у овом тренутку, припреме за његову организацију од стране надлежног Министарства, неоправдано, веома касне. Став је да би било контрапродуктивно због отпора јавности и медија додатно заоштравати и то преко дечјих леђа.

Преовладало је мишљење већине да трећи тест треба поједноставити, и на крају, можда, и смањити број бодова за композитни тест, а повећати број бодова за српски и математику.

Представници синдиката су изнели своје примедбе на рачун Министарства, јер база података са задацима за композитни тест постоји још од септембра, али се не дистрибуира школама због волшебног недостатка Правилника? Ког правилника и чија је надлежност његова израда није нам појашњено.

Господа Антић и Сокић су сугерисали да контакти са медијима морају бити интензивирани у циљу релаксације проблема и појашњења неспоразума насталих лошом комуникацијом, али и потребу каснијег увођења прага знања да би се ученици могли диференцирати и попунити полупразне средње и трогодишње школе, јер професорски кадар остаје без посла и постаје технолошки вишак.
Закључак је да је консензус око минимума постигнут и да ће радна група од понедељка наставити свој рад на конкретизацији договореног и интензивирању активности везаних за тзв. трећи тест.

Свакако, без присуства синдикалаца, јер нису ни сви синдикати позвани на састанак, а такође смо начелно одбили учешће у пројекту, за чију временску реализацију имамо озбиљне сумње.

У Београду, 24.11.2013. Београдски синдикат основних школа

Жељко Јанковић

One Comment

  1. Roditelj каже:

    „Ког правилника и чија је надлежност његова израда није нам појашњено.“
    Postoji li Radna grupa za izradu tog Pravilnika i ko je sve u Radnoj grupi, mozete li saznati

Top